Monday, July 12, 2010

Anwar Agen CIA: UMNO sudah mula percaya blogger?

Komen-komen pemimpin UMNO termasuk Timbalan Presiden UMNO Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden Shafie Apdal tentang Anwar adalah agen CIA begitu dangkal. Semua serangan ini adalah bertujuan untuk memburukkan imej Anwar sekaligus menutup hubungan Kerajaan UMNO-APCO.

Tetapi pelik untuk kita fahami pemikiran pemuka UMNO/BN ini. Disuatu masa hendak menangkap Raja Petra Kamaruddin atas alasan tulisannya di MalaysiaToday adalah fitnah dan tidak berasas dalam mengaitkan Rosmah Mansor, Najib dan lain-lain atas tragedi pembunuhan Altantuya yang mungkin ada kaitannya dengan komisen Kapal Selam. Namun hari ini pak menteri UMNO (Muhyiddin, Shafie Apdal, Rais Yatim, Hishamuddin Tun Hussein) pula mula percaya pada sumber blogger antarabangsa yang boleh dipertikaikan kebenaran beritanya.

Jika mereka desak untuk laporan blogger tersebut disiasat, maka siasatan awal perlu dibuat juga ke atas Najib berkaitan isu pembelian Kapal Selam dalam laporan media di Perancis. Apakah Malaysia menolak hubungan dengan CIA? Jika dahulu mempertikaikan kredibiliti blogger namun hari ini sandaran pak menteri UMNO untuk melakukan serangan peribadi kepada Anwar Ibrahim juga adalah bersumberkan web/blogger.

Akhbar perdana naungan UMNO/BN seperti Mingguan Malaysia turut serta melaporkan informasi blogger dari New York, bernama “Elaine Meinel Supkis” yang tidak dikenali umum yang menuduh Anwar adalah “agen CIA” di dalam sebuah tulisan yang dipaparkan di blognya. Pimpinan UMNO/Bn minta supaya rakyat jangan percaya blogger tetapi hari ini pak-pak menteri UMNO/BN pula yang sudah terpengaruh dengan blogger.

Jika mereka percaya blogger maka secara simboliknya mungkin sudah ada dikalangan pak menteri UMNO/BN dan pemimpin kanan yang lain sudah mula mempercayai info blogger berkaitan skandal Najib (Kapal Selam & Altantuya) termasuk apa yang dikatakan oleh RPK (Raja Petra Kamaruddin).

Jika Anwar Ibrahim agen CIA, mengapa perlu untuk beliau membayar CNN bagi mendapatkan ruangan untuk diwawancara oleh CNN? Setiap minggu Anwar boleh ditemuramah CNN jika dia agen CIA. Ini mungkin berbeza dengan Rosmah Mansor yang mungkin terpaksa membayar New York Times demi memastikan beliau yang merupakan isteri kepada Perdana Menteri, Najib Tun Razak dimahsyurkan sebagai 'First Lady' dalam akhbar tempatan Amarika Syarikat pada 16 April lepas. Persoalannya kepada kita, dengan wang siapakah Rosmah Mansor membiayai? Apakah ini mungkin duit rakyat? Mungkin pemuka UMNO/BN ada jawabannya.

No comments:

Post a Comment