Wednesday, November 10, 2010

Alhamdulillah, Dikurniakan Zuriat Kedua: Istifadah Proses Kelahiran

Salam, Alhamdulillah, pada jam sekitar 8.30 PM, 10 Nov 2010, saya dan isteri dikurniakan zuriat yang kedua, Nurul Hana' Wafa, di Hospital Kg. Baru. Terima kasih buat ahli keluarga dan teman-teman seperjuangan yang mendoakan keselamatan dan kemudahan. Didoakan keberkatan buat semua. Abangnya Muhammad Anwar Zaidan sempat datang menjenguk adik barunya. Gembira bertambah ahli keluarga.
Tatkala agak padat dengan taklifan parti dan pemilihan, diuji dengan waktu untuk bersama disisi isteri bagi melahirkan zuriat. Alhamdulillah, keberkatan masa atas Allah, maka ada kelapangan waktu untuk bersama memberi sokongan buat isteri.
Benar sungguh bahawa kekuatan wanita melahirkan anak tiada tandingan. Mungkin lelaki disitupun boleh tewas. Mudahan-mudahan zuriat yang dilahirkan mampu untuk menyumbang sesuatu buat perjuangan agamanya dan negara. Perit jerih ibu mengandung, sudah pasti kita perlu bermuhasabah bagi memastikan kita juga meletakkan istiqamah atas jalan perjuangan kebenaran dan keadilan yang sebenar sebagai khalifah dimuka bumi Allah.
Meletakkan perjuangan menegak kebenaran dan menentang kebatilan adalah taklifan agung yang perlu ditunaikan setiap insan dengan menginsafi proses kelahiran manusia. Sekali lagi saya kagum dengan kekuatan wanita melahirkan anak, apatah lagi melihat isteri berjuang lebih hebat berbanding kita di medan politik. Terima kasih yang teramat saya ucapkan kepada isteri tercinta atas kecekalan untuk melahirkan zuriat. Inilah kekuatan wanita yang tidak tertanggung oleh lelaki.
Sama-sama kita renungkan istifadah proses kelahiran kita sebagai manusia agar kita lebih berfikir menjadi pejuang tulen berasaskan kefahaman dan nilai prinsip yang benar, khusus buat teman-teman anak muda pewaris negara. Salam hormat dan Salam Perjuangan buat semua. Wassalam.

1 comment:

  1. Tahniah abang nazree...semoga zuriat abang nanti bakal mewarisi perjuangan... Bak kata ayah salahuddin al-ayubi "Aku merancang kelahirannya 40 tahun lebih awal dari kelahirannya."

    ReplyDelete