Wednesday, September 29, 2010

Pemilihan PKR: Suatu bukti komitmen Politik Baru KEADILAN & PR

Pemilihan Pusat bagi KEADILAN sedang berlangsung. Ternyata menarik minat ramai pihak termasuk media dan parti-parti lain termasuk UMNO. Maka berkokok TS Muhyiddin TPM Negara berkenaan kekecohan dalam Pemilihan Pusat Keadilan. Nampaknya TPM juga prihatin dengan perkembangan PKR.

Apa-apa pun pandangan pihak luar, saya yakin pimpinan KEADILAN dapat menerima baik pandangan tersebut. Namun, TS Muhyiddin jangan lupa dan harus ingat, UMNO haram 1987 selepas pemilihan parti. KEADILAN baru sahaja secara demokratik membuka ruang kepada anggoata hak 'one member one vote' bagi pemilihan pucuk pimpinan pusat. Kekecohan tidak berlaku di 159 Cabang berbanding 7 Cabang yang ditangguhkan. Ini suatu perkembangan demokrasi yang memberangsangkan.

Lebih mudah untuk kita rumuskan bagi generasi baru. Method Pemilihan Pimpinan Cabang dan Pusat bagi Parti Keadilan Rakyat adalah suatu bukti komitmen PEMBUDAYAAN POLITIK BARU oleh Parti Keadilan Rakyat dan secara tidak langsung juga adalah Politik Baru Pakatan Rakyat. Apakah berani UMNO/BN dalam soal keterbukaan politik sebegini rupa? Kita nantikan lagi respond Najib Tun Razak pula.

No comments:

Post a Comment