Wednesday, May 12, 2010

Tuduhan Fitnah Liwat 2: Petanda Menunjukkan Mungkin Ada Formulasi Konspirasi Terancang

Jika pada hari pertama sambungan perbicaraan tuduhan fitnah liwat kedua ke atas Anwar Ibrahim pada 10 Mei dengan jelas Saiful Bukhari Azlan menyatakan adanya pertemuan dengan PM Najib Tun Razak dan ACP Rodhwan Mohd Yusof (sekarang SAC 1) Ketua Polis Melaka sekarang pada 24 Jun 2008 (Selasa) iaitu 2 hari sebelum dakwaan kejadian liwat berlaku pada 26 Jun 2008 (Khamis).
Tetapi semalam (12 Mei 2010), hari ketiga sambungan perbicaraan kita dikejutkan lagi dengan kenyataan Mahkamah Tinggi dimaklumkan bahawa Saiful Bukhari juga ada bertemu Senator Ezam pada malam 27 Jun 2008 sehingga keesokkan paginya iaitu selepas kejadian liwat berlaku iaitu sehari sebelum laporan polis dan hospital dibuat.
Saiful Bukhari Azlan juga mengakui bahawa ada menghubungi Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan pada pagi 25 Jun 2008 sehari sebelum dakwaan kejadian liwat berlaku. Kedua-dua Rodhwan dan Musa pula, adalah 'watak utama' semasa perbicaraan Anwar pada 1998 yang menyaksikan Anwar Ibrahim dipenjarakan.
Persoalannya sekarang, mengapa Saiful Bukhari Azlan mahu bertemu dengan semua individu ini sebelum laporan polis dan hospital dibuat? Laporan polis dan pemeriksaan hospital dibuat hanya pada 28 Jun 2008 (Sabtu). Saiful Bukhari Azlan mengaku bertemu PM Najib Tun Razak, ACP Rodhwan dan Senator Ezam Mohd Nor sebelum daripada 28 Jun 2008. Untuk apa?
Apakah ini menjadi petanda jelas bahawa wujudnya formulasi konspirasi terancang untuk tuduhan liwat kedua ini? Kesemua mereka yang dijumpai dan dihubungi Saiful Bukhari Azlan dimaklumi sebagai musuh politik Anwar Ibrahim. Mengapa perlu mereka semua ini ditemui Saiful Bukhari? Apa harapan Saiful Bukhari kepada mereka? Mengapa tidak terus sahaja Saiful Bukhari membuat laporan polis dan hospital tanpa bertemu PM Najib, Rodhwan dan Ezam?. Apakah jaminan atau ganjaran yang diperlukan oleh Saiful Bukhari? Bagaimana Saiful Bukhari Azlan mempunyai akses langsung kepada individu-individu ini? Kita sama-sama nilaikan.
Mungkinkah ini ada kaitannya dengan perlantikan Ezam Mohd Nor sebagai Senator? Atau ini, kenyataan di mahkamah oleh Saiful Bukhari Azlan adalah jawaban Ezam Mohd Nor kepada saya atas cabaran untuk mendedahkan apakah beliau pernah bertemu Saiful Bukhari? Apakah agaknya nasihat dan peranan Senator Ezam Mohd Nor dalam berdepan dakwaan Saiful Bukhari bahawasanya dia diliwat oleh Anwar Ibrahim? Kita masih menunggu juga jawaban daripada Senator Ezam Mohd Nor.

No comments:

Post a Comment